tisdag, december 16, 2008

Jordbävning i Skåne

Vi kom hem ungefär två i natt och det tog ett tag innan vi kom till ro men sen verkar vi ha sovit hårt.

Timpa kom in och berättade att det måste ha varit jordbävning. Han hade vaknat av att allt skakat och fönsterrutorna dallrat. Jag trodde genast att han blivit sjuk igen, av för mycket dataspelande kanske.

Han nämnde händelsen flera gånger innan han gick till skolan. Jag skrattade för mig själv. Tänkte dröm, långtradare, fågel på fönsterblecket.

Något senare slår jag på datorn och läser på förstasidan av aftonblaskan: Kraftigt skalv i Sydsverige..

Undrar vad jag får äta upp nu.
.
.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jo just ja, jag sa ju att jag inte märkt av jordskalvet, men nu när jag tänker på det vaknade jag av att Samba levde runt och tydligen blivit skrämt av ngt. så han märkte nog jordskalvet! /H

Anna-Eva sa...

Mormor hade också märkt det men inte att det var så mycket som hos oss. Hon funderade på om sängen höll på att gå sönder :)