lördag, februari 28, 2009

Fina fynd

Jag har som sagt var varit i Ullared idag, för första gången i mitt liv. Det var en märklig upplevelse. Jag gick in i varuhuset med en liten korg på armen, det var jag tämligen ensam om. En del supershoppare körde till och med med dubbla varuvagnar.

Jag blev så tagen av alla varor att jag knappt kom mig för att köpa något. Det blev shampo, roll-on och tandkräm..klassikerna. Och sen strumpor till mina pågar. Därefter slog jag på stort och köpte en vattenkokare och en näshårstrimmer. Och så ett par jeans till Togge för 129 kr, fatta, 129 kr! Det vågade jag mig på utan att han var med och provade. Mer som följde med hem var kuddfodral och lakan.

Efter en timme gick jag ut ur huset och shoppade loss i skoaffärn istället. Walkingskor till A-E för 525 spänn. Fula men sköna, samma modell som mina gamla älsklingar. Därefter var jag ganska nöjd med allt, men så kom kära svärmor och skulle till väskaffären och då köpte jag plötsligt en ny plånbok.

Sen åt vi och sen skulle Malena shoppa färdigt så jag fördrev tiden med att köpa godis, kex och kakor till pågarna. Och så fick jag syn på Scorett outlet. Det var farligt. Där fanns dessa, enligt mig, supersnygga stövlar. Ordinarie pris var 1400 kr. Det var fint mjukt läder, snygg klack, ja jag bara förälskade mig. Och med outletpris på outletpriset kostade de 255 kr!!!!

Jag var så överlycklig över mitt fynd så jag glömde både walkingskor och plånbok i bilen, och upptäckte det inte ens.

Well, well, jag är nöjd med min dag i alla fall trots att jag inte gjorde fler inköp. Men förresten, jag såg något märkligt. Tydligen är det svårt att komma till provhytterna varpå jag mötte en man och hans kvinna, båda iklädda svarta damstrumbbyxor. Alltså hade denna man hittat ett bra sätt att kuna prova kläder utan att behöva provhytt samt att han slapp frysa så förbannat på vägen dit :)

Ullared är en livsstil. Dock inte min tydligen.

2 kommentarer:

Marsala sa...

Ni är galna allihop!
MER eller MINDRE!!!

Anna-Eva sa...

Vadan detta utfall?