lördag, september 18, 2010

Inget flyt eller alltför mycket flyt

Togge har nu insett att han inte är välkommen i den gamkla kolonin. Varje gång han tar sig dit med intentionen att göra nytta så börjar det regna. Nu råkade jag ju vara med också. Vi tog tvåan till Willys och köpte lite kassar bland annat. Sedan promenerade vi till lotten. Varmt var det så vi riktigt svettades.

Sedan kom vi fram och bytte skor och så där. Då kom mamma och vi skulle skrapa triss-lotter. Dropp, dropp. Vi vann 50 kr. Sedan skulle jag börja göra nytta och plask så öste det ner. Vi skulle ta med några plantor till nya stället och hade köpt papperskassar för detta ändamål. Det höll ju på att gå åt pipan.

Vi kom i alla fall på vår buss men när vi hoppade av vid Hilleshög-fabriken så började det ösregna. Blöta och frusna kom vi fram till stugan och rusade in. Men där fanns ju varken mat eller värme heller. Vi väntade tills regnet lugnat sig och sedan började vi gå mot bussen. Togge svor högt över sin otur. Då började det såklart ösregna igen.

Kvart i sex var vi tillsist hemma. Kul. Jag slutade två. Jag frös så kopiöst så jag fick lägga mig med tights, raggsockor, nattlinne, morgonrock. Sedan somnade jag såklart och sov hela BoIS matchen. Därefter kröp jag över till soffan med dubbla täcken och drack en kopp te. Först då började jag bli varm. Hu!

1 kommentar:

kollegan sa...

usch vilken dag! Tur det snart är måndag igen ;)