måndag, maj 21, 2007

Tjejfest i Svalöv




Jag försöker hinna med att ha lite kul också. Förra helgen var jag således i Svalöv på besök hos min kära svägerska Malena. Vi åt massor av godsaker. Det var knytkalas så jag hade med mig bröd, ost och marinerade panerade jätteräkor som jag friterade i Malenas fina fritös. Utöver detta bjöds det på massor av ost och dipp med morötter och gurka, kex, melon mm mm. Det var en trevlig kväll men ibland kändes livet lite tungt så då tog jag mig ett snack med Gusten. Han är en bra lyssnare. Malena älskar min ost så jag gjorde dubbel sats. Vi tömde nog hela skålen själva eftersom ingen annan var förtjust i mögelost. Drack gjorde jag också. Rödvin och Baja Päron. På morgonen sprang det små ben i trappen och små barnaögon studerade mig där jag låg i källaren, lagom bakis. Men de väckte mig faktiskt inte med flit utan tassade iväg igen när jag inte öppnade ögonen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det ser mysigt ut, är det du som är den krylliga blondinen?

Anonym sa...

Det låter härligt, såna där räkor får jag nog prova

Anna-Eva sa...

Nä jag är inte med på bilden. Jag är fotografen.

Anonym sa...

Ok, vem är krulltoppen då