fredag, juni 25, 2010

Midsommar

För 18 år sedan blev jag överkörd av en minibuss på midsommarafton. Jag hade Timpa i magen 7 veckor gammal och vi befann oss på en knasig raggarcamping i Tylösand. För min del slutade det bra. Men det kunde ha gått så mycket värre. Som för Anette som satt bredvid mig när olyckan hände. Hon hade krossade glasögon, brutet lårben?, samt en del mosade tarmar och fick tillbringa vääääldigt lång tid på sjukhus.

Då var det betydligt trevligare i år. Vi var Togge, mamma, Timpa, E-S samt J. Vi var i kolonin. Solen sken, det var varmt, sillen var god och snapsen höll sig kall. Och sedan grillade vi grillspett och grönsaksspett. Vi åt jordgubbar med grädde, de flesta från lotten. Alla höll sams.

Sedan följde moder med hem till La och vi tog en drink samt spelade spel. Det var nog faktiskt den bästa midsommar jag haft på massor av år.

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller med, det kändes liksom som midsommar ska att sitta ute så där! Härligt och trevligt va det :)/E