söndag, januari 09, 2011

Pank

Jag läste precis i HD om hur man ska få pengarna att räcka i januari efter julen. Allt gick ut på att man skulle köpa mindre klappar osv.

Nu beror ju inte vår ekonomiska situation på detta. Utan på att vi råkar ha tre boenden vilket även genererar tre förbannade elräkningar. Och att el är dyrt fick vi smärtsamt erfara då vi hade tänkt ha två element på i stugan under vintern. På svaaaag värme. Vi stängde genast av dem när elräkningen kom. Usch.

Ändå tyckte jag att jag hade ekonomin resten av månaden någorlunda på banan tills min make ställde den intelligenta frågan: "Har du köpt busskort?" Nu ligger jag back istället.

Fast snart slipper jag köpa busskort eftersom jag ska börja jobba här i Landskrona. Det ska bli skönt. Då ska jag promenera till jobbet. Det kommer kanske att ta en kvart. Lyxigt va?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja så skönt att bara kunna promenera, bra vardagsrutin med ju! Visst är det enklast att bli pank när man inte planerat det, som när ni trodde att elementen inte var så dyra på så låg värme. Det och gamla frysar är det värsta när det gäller el verkar det som*

Anna-Eva sa...

Ha, ha och vi som gjorde av med den kyl/frys som fanns i stugan för att den var 30 grader minus i frysdelen och 15+ i kyldelen. Tänkte att det drog mycket ström. Det var inget mot elementen.
/A-E