torsdag, mars 08, 2007

Svenska skolan i Portugal fyller 50 år i år

Förra våren satt jag en kväll och surfade runt lite på datorn när jag plötsligt hamnade på Svenska skolan i Carcavelos hemsida. Där fanns en mailadress till min gamla skolfröken i Portugal, Marianne Rocha Martins.

Jag sände iväg ett mail med några rader men fick inget svar. Inte förrän i somras när en kollega sa att det kommit ett personligt brev till mig på jobbet. Adresserat till sjuksköterskan Anna-Eva Andersen på Helsingborgs Lasarett. Det var från Marianne. Så jättekul. Jag kom mig inte för att svara genast men skickade i alla fall ett svar.

Häromdagen fick min mamma ett samtal som överraskade henne väldigt, nämligen från Marianne som berättade att skolan jubilerar och söker efter gamla elever. Jag hoppas verkligen att jag kan få möjlighet att åka ner då. Bilden på mig är från skolboken Tellus C skriven av Leif och Ulla Kristansson, Kari Aarnivaara och utgiven på Håkan Ohlssons förlag, 1977.




2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Anna-Eva!
Det har blivit en vana att kolla din blogg och läsa lite vad ni gör.Måste säga att du är väldigt duktig på att blogga...lagom och kul.Grattis på födelsedagen och välkommen i 40+ klubben.Lova att ni hälsar på oss om ni kommer upp hit till Norrland någon ggr.Jag berättade för Fredde att jag brukade läsa din blogg.Han hälsar....Han är också lika ung ännu....tjillevippen

Anna-Eva sa...

Och snart tänkte jag blogga om Volvo Amazoner i skogen... :)