tisdag, september 09, 2008

Tävla och vinn fina priser med Disney och mig

Vill Du vinna en butler för en dag? Vi ska tillsammans utse Sveriges Thomas O'Malley. Som Ni ser på bilden är Thomas en orange katt. Därför letar vi inte efter en katt som ser ut precis som honom utan mer en katt som liknar Thomas O'Malley till sättet - bra självförtroende, självständig och kanske lite småkaxig och varför inte helt enkelt bara gullig. Skicka in bilder på Din favoritkatt med en kort motivering till varför Du ska vinna butlern till ditt hem! Skicka ditt bidrag till:
AristocatsDVD@gmail.com

Ps. Butlern kommer i form av presentkort på mat, städ och tvätt. Lycka till! Ds.


Vill Du tävla mera? Klart att Du vill! Då ska Du vara med i min lilla tävling här på bloggen också.

Det enda Du behöver göra är att läsa nedanstående rader och berätta Din historia i kommentarsfältet:


Har Din katt någon speciell egenhet? Något som gör just Din katt till den den är. Kanske äter den bara ett speciellt kattmatsmärke, eller sover i farfars gamla byxor. Berätta kort om Din katts lilla egenhet i kommentarerna nedan så kan du vinna:


1:e Pris – 1st Aristocats-fleecepläd samt 1st DVD film ”Aristocats” (Värde ca SEK 350).
2-3:e- Pris – 1st DVD film ”Aristocats” (Värde ca SEK 200)


Glöm inte att spara ner sidan och titta in då och då för att se om du vunnit! Jag vill ju gärna veta vart jag ska skicka priset.

Sista tävlingsdag är 30 september 2008

Lycka till önskar Anna-Eva och Esmeralda!


Alla priser kommer från Walt Disney

9 kommentarer:

Rebecca sa...

Klart man vill vara med och tävla! Min katt (snarare mina föräldrars numera) Kactuz har blivit ganska bortkämd. Fast jag föredrar att säga att han är en finsmakare. Han äter nämligen bara kycklingkött, tonfisk och en speciell hårdmat från Royal Canin. Till och med räkor ratar han! Fast... när jag tänker efter finns det två saker till han stoppar i sig: småfåglar och guldfiskar...

Sara sa...

Jag vill gärna också tävla, ska bara klura ut vilken katt vi ska använda oss av. Vi har ju ingen egen så jag får väl låna någon kompis, dottern ska såklart också vara engagerad!

Anonym sa...

Jag är såklart med och tävlar. Katten jag skall berätta om heter Oskar och är 10 år. Han har en förkärlek för att stå i centrum, läser man en tidning lägger han sig på tidningen, när min mor syr (det är hennes katt) så lägger han sig på tyget eller runt symaskinen. Han är helt enkelt väldigt mycket i centrum jämt.

mail: info@annakarlsson.se

trebarnsmamman sa...

Minkatt heter Snövit och är 5 år. Hon är speciell på många sätt. Hon är vit med bara några få svarta fläckar. Hon är pytteliten (väger 1,4 kg) och hon är en alldeles underbar personlighet. Hon kom till oss för snart 5 år sedan ca 10 veckor gammal. Hon följde med mig hem från veterinären. Hon var en hittekattunge i mycket dåligt skick. Hon skulle ha avlivats men jag förälskade mig i den lilla kattungen. Hon hade förfrusit alla fyra tassarna, hade öronskabb, var ursvullten och alldeles smutsig och sårig. Hon följde med mig hem och vi hade några riktigt jobbiga veckor innan hon blev frisk, och sedan dess är hon min trognaste vänn.

Marsala sa...

Busen är ju borta nu... Annars hade han ju vunnit
/Sys

Anonym sa...

Min katt sotis är galen i fötter, ser hon fötterna ligga utanför täcket när man sover. Då är hon där och klöser med klorna. :S

Anonym sa...

Jag är med och tävlar. Jag tänkte ta och berätta om min katt och hennes historia;

Förra året under September, det regnade hela den helgen. Mina föräldrar hörde skrik varje natt från fre-sön. De förstod inte vart det kom ifrån, pappa sa till mig den söndan att dom hade hört ett skrik varje natt, inte ett vanligt skrik. De trodde det var en gammal katt som befann sig där ute i regnet. Pappa och jag tog på oss skorna, ut i regnet för att hitta gammel katten som skriker. Pappa hörde skrivet tydligare och kom därför på att katten finns i våran bil. (Dagen innan hade vi varit ute och åkt med bilen, med katten i vilket vi inte visste då), pappa såg morrhår från motorn under huven. Gick inte att få ut henne under huven utan pappa fick skruva ner underredet och ut kom en 6 veckors kattunge som hade vrålat hela helgen.

Jag ville verkligen ha kvar henne, hon var alldeles oljig och lortig och skakade i 4 dagar, ville knappt äta. Vi duschade av henne och fixade kattmat och rubbet. Sedan la mina föräldrar ut annons ifall ngn saknade henne, men icke. Och därför fick den lilla balinesen (ras) bli min:-) Kan säga att hon jamar inte utan "rrrr:ar" fram ljud, hon äter inte kattmat utan vanlig mat, helst makaroner. Hon älskar att leka med vår hund som är gammal och grå, hon hoppar upp på ryggen på henne och det blir action direkt. Varje kväll kl halv 11 ropar ja Lisa som hon heter och varje gång kmr hon in, upp i min säng och under täcket för att sova. Hon äter varenda insekt som befinner sig i huset vårt, tack och lov då jag är livrädd för getingar, spindlar som tar sig in. En catfight har hon varit med om, ett stor varigt sår kom hon in med och var inte sig lik på 2 dagar, jag trodde det var ute med henne, hon låg bara still och blundade, åt inte ens. Hon är en helt annorlunda katt (kan man förstå när hon kom ifrån sin mamma för tidigt) men världens goaste, hon fylle 1 år den 7 September.

Kram Malin
(malin-olson@hotmail.com)

Anonym sa...

En av våra katter heter Konst (o-et skall uttalas som ett långt Å) och namnet är en förkortning av "Konstig" vilket är ett passande namn på honom. Eller... egentligen är han inte så konstig utan nog mer lite smådum. Han är svart och vit, inte speciellt söt, glad i mat och ganska så kelen. På natten sover han i vår säng. På morgonen när han märker att vi börjar vakna hoppar han ner och lägger sig på golvet nedanför sängen och väntar på att någon av oss skall gå upp för att ge honom mat. Han kan ligga i timmar o vänta (om man nu inte själv har någon brådska upp alltså) även om han efter ett tag börjar knorra lite för att vi inte ska glömma bort att han ligger där. När man sen går ut i köket så visar det sig alltsom oftast att han har massa mat i skålen:) Vi har kommit fram till att han antagligen inte tycker att dagen har börjat förrän vi har gått upp ur sängen och därmed inte möjligt för honom att äta frukost innan dess.
/Katarina

Anonym sa...

Va kul med tävling! Min katt Majzan brukar ställa sig på två ben vid soffbordet och sen går hon runt, runt det på två ben. Det ser jättelökigt ut. Hon brukar stänga av TV:n också om fjärrkontrollen ligger på bordet. Hon bara kliver på den och ser nöjd ut när TV:n slocknar.

Hälsningar Jenny