tisdag, februari 08, 2011

Demonen är borta

Så fånigt det känns nu när stormen bedarrat, solen skiner och vaktmästaren är på väg. Men det var ett högst verkligt trauma jag gick igenom i natt. Det fanns en tvättäkta demon i det runda rummet. En opålitlig, rytande, skrikande demon. Som spred sin ondskefulla iskalla andedräkt i hela våningen och slickade efter mina fötter, när jag lämnade köket, med sin kalla våta tunga. Det är fortfarande kallt nu. Men demonen är borta. Bara några små oroshärdar kvar. Och katten har smugit tillbaka till sin plats under sängen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

I ditt läge hade jag ringt 112 - de hade fått komma och spika igen fönstren - det där låter ju farligt. Stackars dig, hoppas du får vila lite idag.
/Y

Anonym sa...

Timpa hade tydligen sagt till sin mor att jag behövs hemma igårkväll när de åt mat ihop. Tänk så rätt han skulle få bara någon timme senare!

Maken