måndag, februari 07, 2011

Hemska natt!


I går natt tyckte jag att allt var hemskt för jag var kass i magen men det här är värre. Jag märkte ju under kvällen att det började blåsa upp ordentligt. Och när jag lade mig knakade det förrädiskt i fönstren och vrålade i ventilerna. Fantiserade lite om vad jag skulle göra om en ruta sprack eller nåt liknande medan jag tappert försökte somna.

Då small det till! Och plötsligt var det storm i hela sovrummet. Överfönstret hade åkt upp och jag som knappt når upp dit! Jag for upp på en stol och försökte stänga men det var inte lätt då gångjärnen låst sig och det ju blåste på utanför lika mycket. Lyckades till sist. Men samtidigt visste jag att spärren inte funkade så det kunde blåsa upp igen när som helst.

Då small det i runda rummet. Likadant där. Gardinen for ner och jag for upp och försökte stänga. Jag förberedde mig för utrymning. Bäddade i köket där det var lugnast. Tog med mig dator och telefoner. Då small det satan igen. Nu två fönster i runda rummet.

Jag vet inte vad jag ska göra. Sova går ju inte. Och jag kan inte springa upp och stänga fönster hela tiden. Jag får väl sitta här och blänga i oväsendet och hoppas att stormen drar förbi innan det blir morgon. Katten fick jag dra i skinnet ut från hennes gömställe under sängen. Nu sitter hon här i köket med mig och piper olyckligt. Usch, jag börjar bli helt hysterisk jag med. Det bara smäller och viner överallt! Hjälp!

Inga kommentarer: