onsdag, februari 21, 2007

Förlåt syrran!

Jag höll på att skratta på mig igår kväll på din bekostnad. Togge berättade att ni pratat lite på MSN och att du fått urinvägsinfektion igen. Jag var trött efter arbetsdagen och svarade:
" Usch då, nu igen, men hon är ju flegmatiker, det är vanligt hos dem"
Sen började jag fundera på vad jag sagt och började asgarva.

För er som inte vet:
I olika historiska perioder och i olika kulturer har man tagit sig an uppgiften att beskriva personlighetstyper. En av de mest kända typindelningarna är grekernas fyra temperament: koleriker, melankoliker, sangviniker och flegmatiker. Flegmatikern beskrivs som en person med långsam och grund reaktion, trög och liknöjd.

Det var ju inte riktigt det jag ville ha sagt..

Det jag skulle förklara var ju att du är tetraplegiker. Förlåt :)

Inga kommentarer: