lördag, februari 10, 2007

Min man


Min man han är nog den roligaste jag känner. Som när vi låg och gosade på kvällen och han krafsade mig i håret. Plötsligt började krafsandet bli irriterande som om han krafsade i takt med nån ohörbar musik. " Men vad håller du på med?" sa jag. " Åh förlåt jag låg och tänkte på Gäst hos Hagge, helst ett avsnitt med Sven Stolpe", svarade maken. Det var således signaturmelodin till Gäst hos Hagge han krafsade i mitt huvud. Tänk nu på att min make blott är 29 år gammal.
Idag satte han på en skiva smäktande fransk musik med Barabara. Sedan kom han in till mig och kramade mina axlar och sa plötsligt " Den fagre kisse Conny" . Jag bara gapade, "Vad sa du?????"

"Ja det låter som hon sjunger det på franska, Le fagre kisseconny". Ja, ja hum hum. Tråkigt har vi inte ihop i alla fall. Nu ska älskade maken spela boll och poker och jag ska jobba igen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Idag har jag satt igång den där bolognesen som ska ta en massa timmar! Hoppas nu den blir god,du bär ett stort ansvar

Anna-Eva sa...

Men kära nån. Och vem är du om man får fråga? Så att jag vet vem jag ska akta mig för :)

Anonym sa...

Du kan vara lugn - makens kommentar efter middagintaget: hur ska man någonsin kunna äta vanlig köttsås efter detta!

Anonym sa...

Uh-oh, minnes flash
Bonjjjjjjjjour, sa Patrik i
franska klass med Gunnel Meyer.

Kommer du ihag?
Eva