söndag, juni 03, 2007

Välkommen i klubben Eva!


Jag har grubblat hela året på hur det har gått till men vi har faktiskt blivit 40 år! Med facit i hand kan man ju konstatera att det ju inte var så farligt. Det är betydligt trevligare att vara 40 bast än 15. Jag saknar dig kära vän. I min dagbok läser jag att på din födelsedag 1983 kom du hem till mig. Där fyllde vi varsin coca-cola burk med Smirnoff och åkte in till stan och blev fulla. Av någon anledning åkte vi sen hem till dig och gjorde bort oss. På morgonen dagen efter for din mamma in på ditt rum, drog upp rullgardinen med en smäll och skällde ut oss efter noter. Skäms!

Massa grattis på födelsedagen Eva. Och kom ihåg, ta det lugnt med spriten :)

2 kommentarer:

Marsala sa...

Det är ju juste att bli hedrad med en middag. Det var dock ett väldigt kort år i år....
;)

Anonym sa...

Tackar tackar för hyllningen. Saknar dej också, önskar att vi kunde träffas lite oftare. Vilken bild du fick tag i! Mitt gamla rum var verkligen hysteriskt med dessa mönster och färger. Och så Village People på väggen bakom...Jisses!!
Det var ju verkligen tiden då man letade efter sin identitet med ljus och lykta. Fördelen som 40-åring är att man vet vem man är och att man har bättre mode-sinne. Men kul hade vi! Lotta gav mej några kort från slutet på 80-talet när stort hår och axelvaddar var två av mina favoriter. Nästa gång jag kommer hem så måste vi gräva fram alla gamla kort vi har och ha en rikig garv-fest.
Kram,
Eva