onsdag, mars 12, 2008

Jag blir så jävla arg och besviken!

Vi har ju en odlingslott och den ligger utmed Planteringsvägen vid Hedens idrottsplats. Det är ett ganska korkat ställe, vi vet det men ändå, det är vår lilla oas, vår lunga. I höstas satte jag massor av lökar, krokus, påskliljor, tulpaner och nu har jag glatt mig år att de kommit upp. Igår när jag kom dit hade någon klippt av alla krokusar och flera påskliljor och en del andra blad. Det är inga djur, det är klippt, helt rakt av. Dessutom finns det ingen papperskorg på sträckan och heller ingen behållare för hundträck så då är det fritt fram att kasta in allt sånt till oss. Hur tänker man när man gör sig besväret att plocka upp hundbajset, lägga det i påse och knyta till och sen kasta det i någons koloni??? Låt för fan bajset ligga kvar på gatan då så försvinner det med väder och vind. Eller ge fan i att skaffa hund. Jag blir så jävla förbannad.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Svin finns det gott om! Usch så trist med blommorna!

Marsala sa...

Det är medelålders att uppröra sig över odlingslotter!
Stryp dom jävlarna handgripligen i stället!!!
Jag lovar, de kommer inte till njurmedicin!