lördag, mars 15, 2008

Syrrorna protesterar! Syrrorna har fått nog!


Idag demonstrerade flera hundra av mina kollegor mot våra dåliga löner. Strax före klockan elva drog allting igång och det samlades mer och mer folk utanför huvudentrén. Vi som arbetade idag gick ut på balkongen och försökte synas och påverka vi också. Det kändes stort faktiskt. En mycket härlig känsla av att vi alla förenade oss och höll ihop för en gång skull. Jag syns längst till vänster överst i bild. Stöd oss du också! Här kan du läsa artikeln om oss i HD.
Fotnot: Bilden har jag lånat från Helsingborgs Dagblad punkt se.

5 kommentarer:

Bendel sa...

Jag stödjer er verkligen! Ännu mera efter en jobbig maratonförlossning med akut kejsarsnitt då jag fick sövas som följd. Hade kunnat vara ett fruktansvärt jobbigt minne för sjukhusrädda mig om det inte vore för alla supreduperfantastiska människor som jobbade på Södersjukhuset. Jag räknade uta tt vi nog mötte ett 40-tal olika personal de 5 dagar då jag låg där, alla lika empatiska, skickliga och fina.

Anna-Eva sa...

Tack! Hoppas att fler gör det.Och tittar man på siffrorna inne på upproret så är det fler utomstående än sjuksköterskor själva som skrivit på men det är nog det där med att säga upp sig för att markera som skrämmer lite.

Bendel sa...

Det var första gången jag skrev på en lista vad jag kan minnas.

Anna-Eva sa...

Oj, ja då känner jag och mina medsystrar oss riktigt ärade :)

Bendel sa...

O ja:) men jag tycker verkligen att ni gör ett fint jobb och värdesätter den svenska sjukvården. Och jag har bara blivit bemött med respekt och kompetens av syrror, och det är så mycket värt när man själv är liten och svag som man ofta är då man möter er.