tisdag, november 25, 2008

Pissdåligt!

Ursäkta uttrycket men jag är lite uppretad. Vad är det med folk egentligen? Jag sökte ett jobb och blev kallad till intervju. Så långt var allt trevligt. Jag var på min intervju och det kändes bra och efteråt sa personen som hade hand om anställningen att jag skulle få besked inom två veckor, även om jag inte skulle få tjänsten alltså.

Sedan hörde jag ingenting och visst, jag kunde ha ringt och hört själv men först gav jag henne de två veckorna och sen en extra vecka och sen har det ju hänt så mycket så det blev inte av att jag ringde själv.

Då fick jag ett mail. Ett likadant mail som jag brukar få när jag sökt en tjänst och INTE fått komma på intervju. "Tack för visat intresse, tjänsten är nu tillsatt av annan sökande".

Tack för det. Jag vill kunna få en chans att fråga vad som gick snett, vad de sökte som jag inte hade..ställa frågor helt enkelt. Min personlighet är sådan att jag ringer inte upp NU, när hon via personalassistenten skickat ett avslag. Nu är jag förbannad. Nåja, en chef som bär sig åt på det viset vill jag ändå inte ha.

1 kommentar:

Marsala sa...

Gläd dig du att du slapp den chefen. Men skicka ett mejl med "feedback" till dom. När jag var chef, var jag så mån om kommunikation att jag ringde upp och sa att jag blir tvungen att skicka ut ett varsel. Ett par dar senare kunde jag läsa i tidningen att "Dagbarnvårdare varslades på telefon". Jag blev skärrad förstås men lärde mig en del...