söndag, november 16, 2008

Tar det aldrig slut?

I eftermiddags ringde det på dörren. Utanför stod en man som jag inte känner men känner till. Han är morbror till Timothys pappa. Jag förstod med en gång. Patrik är död. Han tog livet av sig i morse.

Timpa tar det bra, de kände ju aldrig varandra. Det är värre med mig, som vanligt. Men jag har Togge m fl, jag klarar mig bra men ändå..det är lite väl mycket elände just nu.

Jag träffade Patrik på bussen för bara några veckor sedan. Det känns bra. Jag vet hur dåligt han mått, jag vet hur många gånger han försökt tidigare. Jag vet att han har det bra nu. Ingen mår bra av att leva ett liv i missbruk. Patrik blev 43 år gammal. Sov gott Putte.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Annis,
Ledsen att höra om detta, jag vet att du tar det hårt. Men nu kan Timpa gå vidare och inte oroa sej för sin pappas aktiviteter. Och du gjorde det bästa i att hålla avstånd och uppfostra Timpa i en bra omgivning.

Sköt om dej,
Eva

Anna-Eva sa...

Tack Eva. Megakram.