måndag, februari 22, 2010

Flyttstädning..

Då har man flyttstädat igen. Och ännu en gång förundrats över vem som designar köksutrustning såsom köksfläkt, kyl/frys och spis.

För att börja med köksfläkten. Där hittar vi på ett filter som vi liksom lägger i en tygpåse och sen då? Hur tänkte ni där? Var sitter fläkten? Jo, över en spis. Vad gör man på en spis? Jo, man lagar mat. Vilket ofta är fett och osigt och det är för att slippa det oset man har fläkt. Eller hur? Varför kan man då omöjligt rengöra filtret?????

Och sen kommer man på att det är praktiskt med en lampa i fläkten som kan lysa ner på spisen. Utmärkt anser jag. Men varför, VARFÖR hittar man på att plastglaset som ska skydda lampan ska vara blåsigt/knottrigt/bubbligt? Jovisst, det är snyggt men ärligt talat brukar jag inte ligga med huvudet på spisen och titta upp i fläkten speciellt ofta. Faktiskt aldrig om jag ska vara ärlig.

Och ungefär allt på spisen är en katastrof. Som exempelvis, varför sätter man en lös glasskiva med handtag som ska snäppas fast på ugnsluckan istället för en lucka i ett helt stycke? Jo, ännu en gång, det är väldigt snyggt med en sådan här lucka, men omöjligt att handskas med om man har ett intresse av att använda ugnen också och inte bara titta på den.

Och sist men inte minst, kylen/frysen, den går inte att stänga av. Nej då måste man dra ut den från sin plats och dra sladden. Och den är liksom ordentligt inbyggd och går faktiskt inte att dra ut. Mycket praktiskt och lättstädat. Och sen finns det tusen andra idiotfel med de här prylarna också men jag orkar inte tala om det, det är för jobbigt. Nu har jag avreagerat mig. Tack för att du orkade läsa.

Inga kommentarer: