fredag, februari 05, 2010

Lägesrapport februari

En sak är säker, vi klarar oss inte utan bredband. Vi har nu fått surfa på vårt lilla mobila modem i ca tolv dagar och det räckte ju inte till någonting. Vi ser ju så mycket teve på nätet till exempel. Så fastän vi inte flyttar än på tolv dagar så skaffade vi nytt. Och det kopplade jag in nu på fem minuter och det funkar alldeles utmärkt. Inte behöver vi vår gamla trådlösa rauter heller längre. Jag är så nöjd så.

I går var jag ute med jobbet och firade en kollega som fyllt 60 år. Vi var på en ganska ny italiensk restaurang som hette Perbacco. Tyvärr var jag väl inte jättenöjd men strunt samma, vi hade det trevligt i alla fall. Under tiden satt Togge på tåget från Stockholm och försökte ta sig hem. Men heja SJ, som vanligt gick det inte så bra. Han lämnade nog Sthlm vid 16 och kom hem till mig med taxi klockan 02. Det gjorde att jag inte sov så bra och därmed blev jag sen i morse och anlände inte förrän tjugo över åtta. Men, men..även solen har sina fläckar.

Sedan har jag varit orolig för Togge hela dagen eftersom det var dags för Mattias begravning. Men det gick visst bra och kompisarna samlades nu i eftermiddag för en öl. Nu vill jag bara ha hem min gube och pyssla om honom. Stackarn vilken tokig vecka han haft.

Själv har jag mest haft det trevligt i veckan och hade en liten tjejträff i tisdags med lite mat och vin. Det kändes som om vi behövde det och det var jättemys.

Timpa har inte varit hemma sedan han flyttade men nu bjöd han hem sig själv på middag i morgon och det ser jag fram emot. Jag vet precis vad jag ska laga, men det är hemligt. Solen har lyst idag och det har töat lite. Hoppas den håller sig framme hela helgen, man blir mycket gladare av lite ljus. Även katten är lycklig. Ha det nu så gott där ute allesammans. Nu ska jag försöka göra lite nytta.

Inga kommentarer: