onsdag, februari 10, 2010

Tankar


Det är en strålande vinterdag idag. Jag är ledig men snuvig och lite hängig. Det är så ljust och fint i lägenheten och jag funderar på hur det ska bli i den nya. Där har vi bara ett fönster i varje stort rum fast två i det runda. Och vi kommer inte att ha balkong. Kan man bo utan balkong?

Samtigt kommer vi ju att bo så centralt och ha så nära ut till park och hav där man kan vistas istället. Och så finns det en innergård med potential, även om den ju är till för alla i huset.

Om en vecka flyttar vi. Äntligen! Jag vill verkligen härifrån nu. Det hade bara varit kul om jag kunnat minnas lite, lite grand av hur lägenheten såg ut..

2 kommentarer:

Anonym sa...

var finns Helsingörs bästa smörrebröd? Hälsningar Birgitta alias den franska lökgratängen. Kram och tack för en trevlig blogg.

Anna-Eva sa...

Oj, det var en svår fråga. Brukar ärligt talat inte äta ofta i Helsingör och när jag gör det har det oftast varit varmrätter.Men vi är mycket förtjusta i Café Olai.Där brukar jag äta deras tallrik som innehåller ost, sill, ljummen leverpastej,danska frikadeller, friterad spätta och så får man ju bröd till det. Så det rekommendrar jag varmt!
Länk till hemsida:

http://www.cafeolai.dk/

Kul att höra av dig förresten och det påminde mig om att jag ju skulle blogga din gratäng! Det kommer, lovar :)