måndag, januari 07, 2008

Sitt fint!

Idag har jag varit hos min sjukgymnast. Jag har börjat gå på basal kroppskännedom. Jag ska lära mig att andas rätt och att lägga balansen rätt i min kropp. Det är lite av österländskt tänkande i det hela men omarbetat för att passa den svenska sjukvården. Jag tycker det är mycket lärorikt.

Bara en sån sak som att stå rätt. Jag trodde att jag stod bra på mina stora fötter(strlk 40) men det gör jag inte. När min sjukgymnast knuffade bara en aning på mig höll jag på att falla omkull. Det nya sättet att stå på ger mig träningsvärk efter 2 minuter. Dessutom känns det som om jag står som en neandertalare men när hon visade mig skillnaden i en spegel förstod jag verkligen hur felaktigt jag står och rör mig. Undra på att jag lätt får yrsel och svårt att andas.

Och så fick jag träna på att sitta rätt. Det nya sättet att sitta på ska jag använda vid nästa lönesamtal :)

Say no more!

1 kommentar:

Anonym sa...

Sitta ? Ja inte är det något som genererar löneförhöjning inte. Jo kanske, beror på varför och var du sitter. Hos patienten ja, på exp inte. Vi får väl se om det lönar sig så kämpa på. Jag vet att du kan och kommer att lyckas.