fredag, januari 18, 2008

Sånt är läget


Det hemska jullovet är över och sonen är tillbaka i skolan. Första veckan var han full av energi, glad i hågen och inga problem tycktes finnas.

Jag har visst glömt att berätta att han gjorde en fantastisk prestation förra terminen och blev godkänd i alla tre kärnämnena. Nu är han på samma nivå som de andra och har dessutom lagt till SO bland sina ämnen.

Men den här veckan har något hänt. Han har inte gått att få upp på morgnarna och energin har varit totalt bortbåst. Idag kulminerade det i ont-i-magen-gnäll. Jag gav mig dock inte utan han bara skulle iväg till skolan. Då kröp det fram att det är problem med kompisarna. Det är ju bara fanken alltså.

Dessutom har det varit två jobbiga veckor på jobbet. Och den här veckan har varit väldigt stressig. Men veckan har räddats av mina underbara kollegor som har ställt upp för mig och underlättat på alla sätt. KRAM på er! Dessutom har jag ovanligt goa patienter som trots svår sjukdom har varit supergulliga.

Så jag är lyckligt lottad. Och så har jag ju min Togge som gett mig massage flera kvällar i rad så det onda i min höft helt försvunnit.

Tillsist några ord till min trogna läsare Virriga Annie. Det skulle vara jättetrevligt om du ville maila mig när du orkar. Vi verkar ha mycket gemensamt och det är ledsamt att höra att du mått dåligt och krisat. Jag om någon vet hur det känns. Kram på dig med.

1 kommentar:

Bendel sa...

Jag tycker att du verkar vara en sådan klok och tapper mamma!