fredag, januari 04, 2008

Summering av helgerna som gått

Innan jul var jag stressad men pigg. Nu när allt är över är jag urblåst och trött. Häromdagen höll jag på att försova mig till en C-tur, då är det illa.

Julafton var mycket trevlig och vi fick jättefina julklappar. Av Y & M fick vi presentkort på Resia och av S & C en trevlig kasse med godsaker som jag skrivit om på matbloggen. Av Timpa fick jag en tia-lott och vann 20 kr. På juldagen tog vi det lugnt och på annandan jobbade jag.

Därefter var det torsdagen den 27 dec och vi var bjudna till moder på middag. Jag åkte över lite tidigare och sippade lite julglögg och snackade strunt med syrran som var på besök över julen. Sedan kom Togge och vi åt god Slottsstek. Till dessert envisades mor med att bjuda på apelsinris och hade gjort en riktigt stor bytta. Problemet var bara att hon råkat köpa grapefrukt istället för stora apelsiner så det var lite kärvt i smaken. Av henne fick vi en kokbok, Solens Smak.

På lördagen den 29 blev vi inbjudna till Y & M på en fantastiskt god fläskfilé med tillbehör och därefter hjortronparfait med passionsfrukt. Slurp så gott. Sen sprang vi till tåget med andan i halsen och att jag tränat löpning flera månader nu märktes inte ett dugg.

På måndagen var det nyårsafton och jag jobbade. Efteråt var vi bjudna till Lottas faster på fika och jag fick träffa hennes föräldrar för första gången. Det var väldigt trevligt. Jag åt kakor så att jag nästan sprack. Sen gick vi hem och förberedde nyårsmat hos oss och åt tillsammans med Peter, Lotta och mamma. Timpa och hans kompis stod ut med oss ungefär 10 minuter. När kvällen kom var jag inte bara övermätt utan också trött så vi brydde oss inte om något tolvslag utan kröp i säng. Jag med öronproppar. Jag hörde inte en enda nyårsraket.

Och nu har jag jobbat ytterligare några dagar. I morgon ska vi till S & C på middag efter jobbet. Sten har ju hunnit fylla år, liksom Tord. Sen är det slut på festligheterna tills den 19 januari då vi är bjudna på 80-års kalas. Innan och efter det jobbar jag alla helger så försök inte bjuda hem oss förrän i februari :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

"När kvällen kom var jag inte bara övermätt utan också trött så vi brydde oss inte om något tolvslag utan kröp i säng. Jag med öronproppar. Jag hörde inte en enda nyårsraket."


Härligt!!!

Anna-Eva sa...

Ja det var skönt :) :)