torsdag, januari 31, 2008

Kick Off 2- eller konsten att koppla in ett dataspel


Min kära make hade bjudit in sina rara kamrater idag för en stunds ligaspel i Kick Off 2 på Amigan. Jag hade lovat att bjuda på pizza och coleslaw och höll snällt mitt löfte.

Under tiden som pizzan intogs skulle spelet kopplas in. Jag hör min make oroligt säga att han hoppas att spelet går att koppla in på vår TV. Det pysslas och pysslas i vardagsrummet. Togge välter pizzatallriken i golv med sallad och allt och jag ser fram emot en ny matta i vardagsrummet. Tjoho!

Sen ropas jag in för att med min oehörda TV-kunskap hjälpa till. TV-n är ju trots allt min från början. Jag söker och söker men något spel dyker inte upp på TV-skärmen.

"Togge, du har väl kopplat spelet till TV:n?" En mycket bra fråga ställd av Dennis. Nej, det hade han ju inte.

När den detaljen var fixad kunde herrarna faktiskt söka själva. Men det hjälpte inte. Det blev påfyllning av pizza på tallrikarna. Sen kom nästa smarta fråga. "Togge, du har väl kopplat spelet till eluttaget?" Nej, det hade han ju inte.

Som ett under var det nu hur lätt som helst att få igång spelet. "En timmes speltid har gått åt för att du är så klantig Togge", utbrister kamraterna samstämmigt. Raskt drar då Togge upp sin mobil ur fickan. "Nej, bara 40 minuter faktiskt"..

2 kommentarer:

Marsala sa...

Men varför i hela friden har du gift dig med en MAN!?

Anonym sa...

Hejsan!

Jag måste helt enkelt komma med en kommentar gällande amiga och spelet kickoff2 som din make med vänner pysslade med i början av året.
Jag vore väldigt tacksam om du ville hälsa din man (och hans vänner) att svenska mästerskapen i kickoff2 arrangeras i Östersund 24:e Maj. Dvs om drygt två veckor.

Håller de på och riggar upp ett så här gammalt (+17 år) spel så borde de vara intresseade att delta i detta. all info om SM i kickoff2 finns på linken jag bifogar nedan:

http://ko-gathering.com/forum/viewtopic.php?f=12&t=14454&start=0

Jag nås annars på e-adress:
john_hogstrom@hotmail.com