onsdag, juli 30, 2008

Kvalitetstid


All tid borde ju vara kvalitetstid men det är den ju tyvärr inte. Vi slösar en hel del med vår utmätta tid men nu har jag i alla fall tillbringat kvalitetstid med min härliga tonårsson. Eftersom han tjatat om Liseberg ett par år nu tyckte jag att det var dags. Vi åkte tåg och vi bodde på hotell och det var mäkta populärt. Trots att jag fick värmeslag och däckade efter maten.

Måndagen bjöd även den på stekhet sol men nu var jag beredd och fyllde på med vätska med jämna mellanrum utan slarv. Vi hade tur och var inne på Liseberg med varsitt åkband runt handleden 20 minuter efter öppningsdags. En stund senare klev vi på Balder och skrek jävlar i det. Sen tog vi Kanonen också medan vi hade andan uppe och så höll vi på i värmen hela dagen.

Vi åkte väl Balder 5 gånger, Lisebergsbanan minst 10 ggr, Kanonen 1, Flumride 1, Kristallsalongen 1, Lisebergstornet 1, Panda vision 2 ggr pga av det var luftkonditionerat. Har jag glömt nåt nu? Skit samma i så fall. Och så spelade vi på alla chokladhjul som fanns men vann bara 5 Centerrullar. Kanonkul hade vi i alla fall. På tågresan hem var vi så trötta att vi försjönk i läsning hela resan så den bara flög iväg den också. Kul, kul, kul, kul, kul!!! Jag vill ha så här kul jämt! Varför har man inte det :(

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad härligt! Klart att ni hade kul, liseberg är väl som en gigantisk lekplats =P /H