onsdag, juli 16, 2008

Men herregud alltså

I våras vann min mamma tur och returbiljetter för fyra personer på ACE-link. Hon var tvungen att hämta ut vinsten före den 1 juli. Därför fick jag offra några timmars sömn och åka och tura en dag för några veckor sedan. Den som läser min matblogg vet att jag inte var nöjd med maten.

Men medan vi väntade på varandra utanför toaletten och det bara var en liten bit kvar till hamn, roade jag mig med att tävla. Titta mamma, man kan vinna flygbiljetter till Gotland, sa jag och fyllde i hennes namn på en blankett. Däremot kunde hon inte komma på någon slogan på stående fot så jag krafsade ner några rader. Jag minns inte ens vad jag skrev.

I går fick hon ett telefonsamtal: Grattis, du har vunnit högsta vinsten!
Vi har alltså vunnit fyra t/r flygbiljetter till Gotland samt hotell tre nätter på Kneippbyns hotell.
Snacka om tur. Hade jag skrivit mitt eget namn istället hade jag definitivt inte vunnit.

1 kommentar:

Marsala sa...

Hoj, hoj! När tänkte ni åka då? Morsan har det ju lite körigt nu. Men hon har pratat om Gotland