fredag, december 29, 2006

Gammal hederlig hårdrock!



Det är så härligt att ösa på stereon och lyssna på en riktigt bra låt ibland och låta adrenalinet pumpa. Jag är dock väldigt klassisk i mitt hårdrockslyssnande. Inga konstiga moderna varianter går hem.

Här är några favoriter som jag aldrig tröttnar på:

Dio- Holydiver, bäst helt enkelt

Iron Maiden - The number of the beast, ännu en odödlig klassiker

Guns ´n Roses - Paradise city, de har så många bra men det här var den första jag hörde

Motorhead- Ace of spades, så cool bara

Bon Jovi- Wanted dead or alive, så blir jag 20 år igen

Whitesnake - Here I go again, också en sån där nostalgitripp

Def Leppard- Love bites, pudelrock

Judas Priest- Breaking the law

AC/DC - TNT

Nej, nu får jag sluta, listan kan visst bli hur lång som helst :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men det är ju helt fantastiskt att det är fler än jag som tycker att Whitesnake är bäst. :-)
Och Holy Diver dessutom, det är faktiskt den första låten jag spelade för Patric när vi träffades. Han var inte fullt lika imponerad kan jag säga.
Men han var ju en Peter LeMarc och Tomas Ledin snubbe då.
På senare år smög det in sig lite hårdare musik. Som Metallica, Staind, Linking Park och så vidare.

Ha en bra dag!

Anonym sa...

Jag måste vara född i ett annat årtionde...vet knappt vem ni talar om