fredag, december 22, 2006

Gröna faran



Samba är en ytterst misstänksam herre. Vi är ett konstigt folk där han har hamnat. Sovrummet är numera Sambas revir. Och arg blir man om någon försöker fotografera eller kommer för nära. Då går man antingen till reträtt eller till anfall. Som sig bör. Ett hugg i armen fick jag just därför att Samba råkade komma för nära mig som sitter här så fredligt och skriver. Men han mår bra kan jag hälsa och är mätt och nöjd. Härom kvällen sa jag till honom "Samba nu är det läggdags" " Nä" ,svarade Samba klart och tydligt. "Jo" ,sa jag och då klev han motvilligt in i buren.

Tillägg 23/12 Hördu Hulda, i morse när jag kom in i sovrummet i trosor och BH kan jag slå vad om att Samba sa: Hej tjockis! Vad lär ni den här fågeln egentligen?

1 kommentar:

Anonym sa...

Nä? Både bits och förolämpar sina värdar? Ja ja, tur att du inte är en fjolla som låter honom köra med dig. Hoppas det inte var allt för hårt, men visst förstår han mer än vad man tror? Han har svarat regelrätt på mina frågor åxå väldigt ofta... slump eller ej?/Hulda