lördag, augusti 04, 2007

Rättegång, familjesamtal, shopping och fest

Rubriken är en kort redogörelse för vad jag gjort de senaste dagarna. Ingen semester på semestern här inte!

I onsdags träffade jag min advokat, det var samma dag som jag höll på att slå ihjäl mig. I torsdags eftermiddag var det då dags för mitt livs första rättegång. Det var i Länsrätten och ärendet var omhändertagande av min son enligt LVU. Alla parter var dock tämligen överens så ärendet var snabbt överstökat.

Efteråt tog vi en sväng i Malmö, bland annat på Designtorget och så åt vi en snabb lunchbiff på Jensens.

På fredagen steg vi upp tidigt och tog tåget till Hässleholm för att träffa min son och shoppa med honom. Det var väldigt trevligt. Han har verkligen gjort framsteg och mår så mycket bättre att det lyser om honom. Älskade barn! Han fick nya skor och lite kläder och köpandet höll sig på normala nivåer, inte som tidigare då han rusade fram i butikerna i 200 km/h. Sen åt vi på ett kebabställe innan det var dags för familjesamtal på utredningshemmet.

Efter samtalet hann jag med ännu en stunds samvaro med världens bästa son innan vi åkte. Då var det dags för fest i Landskrona, hos Emil och Pia som gifte sig i söndags. Det var en mycket trevlig tillställning och jag hade alls ingen lust att åka hem men gjorde det som tur var ändå. Eftersom Togge släpade i väg mig ha, ha.

Så nu mår jag trots allt ganska bra i dag ändå och solen skiner. Togge har redan stuckit till kolonin och jag ska komma efter. Fast idag tänker jag bara slappa på en filt med mitt onda knä. Så ni ser, allt är tämligen bra för en gångs skull och i kväll blir det middag på båtarna med Togges bröder+ respektive och kära svärmor och hennes äkta hälft. Och jag glömde säga att min älskade make väckte mig och bjöd på frukost på balkongen idag. Kan man ha det bättre?

Inga kommentarer: