torsdag, augusti 09, 2007

Torsdagen den 9 augusti 2007


Hej allihop. Idag har det varit lite för varmt här i Helsingborg. Jag känner mig mest trött, yr och tråkig. I morgon ska vi till Hässleholm för Nätverksmöte nummer 2. Då kommer utredningshemmet att presentera vad de kommit fram till. Enligt Timpa tycker de att han bör få komma hem till Helsingborg och börja i skolan som vanligt. Jag önskar att han kunde få komma hem till oss men anser att det är lite för tidigt än. Först måste vi få se hur allt fungerar när han kommer ut i världen och vardagen igen. Men det är ingen tvekan om att han mår bättre och fungerar bättre.

Idag har vi sett på ett litet hus här i krokarna. Det är litet och det är gammalt men jag blev så sugen. Däremot känner jag min man och han vill inte. Eller vill och vill. Nog vill han kanske men han ser det mer i jobb och pengar och bekymmer än jag. Jag ser världens gulligaste hus och att pyssla i det och skapa gammaldags charm. Jag bara älskade källaren med gult badkar. Och jag ser mig själv på trappen med en kopp kaffe och hur jag hänger tvätt i trädgården och kan grilla utan att behöva släpa allt på cykel flera kilometer. Det är i alla fall ett riktigt charmigt hus. Två rum på nedre botten och ett pyttekök och nytt badrum. Två rum ovanpå med balkong. Där det ena är ett allrum typ, precis ovanför trappen. Där hade jag tänkt ha TV-rum. Och trädgåreden hade jag tänkt göra enkel och lättskött bara och sen ha odlingslotten kvar. Ja jag drömmer väl. Men åh vad trevligt det skulle vara. Bilden har jag lånat från Länshems hemsida.

2 kommentarer:

Marsala sa...

Det här är svårt. Det går ju inte att förutsäga nånting. Men skulle T börja i skolan i Hässleholm då?
Det måste ju vara jobbigt att byta miljö flera gånger. Och gå till gamla skolan... Både ja och nej...
Höt av dej!
Köpa hus... Minns du att jag drömde mardrömmar när jag hade huset och såg vad underhåll det krävdes. Det var en befrielse att bli hyresgäst istället!

Anna-Eva sa...

Han kommer inte att stanna i Hässleholm, den saken är säker. Nu väntar vi med spänning på vad soc hittar. Vi var överens allihop, inklusive sonen alltså om att han ska landa någonstans i närheten innan han flyttar hem.