onsdag, oktober 24, 2007

Var och varför?


13 kommentarer:

Nässelblom och choklad sa...

Skyltens placering verkar en aning mystisk. Eller är det du som skojar med oss?

Anonym sa...

Är det här någon ny svensk skylt? Har aldrig set den tidigare. Tydlig var den i alla fall

Della sa...

Det verkar ju vara någon sorts rasvarning, eller?

Pumita sa...

När går färjan? Och vart framför allt...

Michael sa...

Ser ut för varning för ett stup eller något liknande. Sklle oxå vilja vet vart den är tagen.

Åsa sa...

Ja det verkar som man ska akta sig för att trilla ner för stupet! Hoppas alla har någon att hålla i handen då ;)

Admin sa...

Stor som små kan här hoppa ner för stupet - eller?!

Anonym sa...

Skylten verkar varna för rasrisk.

Åsa sa...

Håll gärna handen, man vet aldrig...

Wickans värld sa...

Är det någonstans dom har återinfört ättestupan??

Anna-Eva sa...

OK, jag avslöjar. Det är en skylt från Ven, längs en av cykel-lederna där det stupar brant. Där ska man låta barnet cykla innerst och inte närmast branten :)

Boel sa...

Otroligt, jag är så skum på dessa skyltar, ringde vägverket och undrade hur skylten om ridande ekipage kunde flyttas, för det bor inga hästar där längre, men däremot här. Fick inget svar faktiskt, men nu är jag taggad av din skylt. I frankrike skyltar de allt, varningar bla bla bla. Vi är helt efterblivna här!!!

Nejma sa...

Ättestupa var min fösta tanke. Då var jag inte helt ute och cyklade iaf. ;-)