måndag, oktober 15, 2007

Jag har laxerat katten!


Stackars Essi. I några dagar nu har den lilla damen varit djupt olycklig. Hon har inte velat äta, inte dricka, helst bara ligga under sängen. En titt i tom kattlåda vittnade om förstoppning och lilla magen kändes lätt spänd.


Jag är ju sjuksköterska så jag gjorde så klart en riktig undersökning också och jo, nog var katten förstoppad alltid. Så jag försökte få i henne mjölk och hälla olja på maten men , nej, damen ville inte ha. Jag köpte dyrt foder hos veterinären men nej, damen ville inte ha. Jag stal en tub microlax på jobbet i ren desperation. Och så tryckte jag till :)


Nej då, jag är inte så dum så att jag använde hela tuben. Det dröjde 2-3 minuter. Katten gick på låda, krafs, krafs. Men inget resultat. Om igen, och igen. Och efter en kvart, jippi, utdelning! Jag vet inte vem som blev gladast, jag eller katten men genast gick hon till matskålen och smörjde kråset. Är jag inte en sann djurvän?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Phu!
/Togge

Marsala sa...

Tack för ett gott skratt! Bra syrra reder sig själv... ;)

Anonym sa...

Du är en sann kattmamma, lyckliga Essi.

Anonym sa...

haha, vilken härlig bild!

Anonym sa...

Vilken tur du hade. Min kattunge på 7 veckor är mycket dåligt förstoppad och verkar inte bli bättre efter mina försök till bajs. Han har fått paraffinolja sen igår eftermiddag, och så har vi använt oss av microlax men ingenting verkar hjälpa stackaren.