måndag, oktober 08, 2007

Hett

För tillfället råder lugn i familjen. Vi har vant oss vid varann igen och vi trivs. I helgen kom två datorer på besök. Det skulle nämligen LANAS i fjortonåringens rum. Datorerna hade sina ägare med sig och hela patrasket stuvade in sig på Timpas lilla rum. Med tre datorer, Tv, lampa och tre datoranvändare på rummet blir det varmt, för att inte säga hett. Således tyckte somliga datoranvändare att det var bäst att klä av sig. Jag hade jobbat och kom hem kvart i tio och bänkade mig i soffan en stund då plötsligt en fjortonåring helt obekymrad kommer vandrande i hallen endast iklädd boxerkalsong. Hej, hej sa jag. Hej sa han och gick in på toa. Jag upphör aldrig att förvånas. Polare nummer två behöll dock t-shirten på och Timpa klädde inte av sig över huvud taget. Nåja, jag är glad att de är här. Det känns tryggt, de trivs och de är inte ute och ränner och blir ihjälslagna. Fast..finns det nån som vill betala vår nästa elräkning? Frivilligt? För att det finns för mycket pengar kvar på kontot eller nåt?

Vet du inte vad lana är för något? Då finns en bra förklaring här, i sista stycket.

Inga kommentarer: