fredag, oktober 05, 2007

Svenska skolans 50-års jubileum

Den 29 september fyllde Svenska Skolan i Lissabon, Carcavelos, 50 år och det firades med pompa och ståt och ett förfärligt regnväder. Jag, mamma och Togge flög ner på en snabbvisit. Vi kom fredag natt och åkte hem tidigt måndag morgon. Det blev en hektisk helg men kul. Här är några bilder från själva firandet. Jag lägger ut lite andra bilder från resan senare.



Lite mingel på skolgården. Marianne och mamma i rött.

Fröken Mariannes urtrevliga son Henrique och mammas öra


Henriques fru Karin (i blommigt) och några av Finnbergarna (stående)



Fröken Marianne håller tal (det var strålande)
I förgrunden syns skolans nuvarande rektor, Eva i gult


Mamma, fröken Marianne och jag i min gamla skolsal



Bildkollage med skolans elever. Klicka på bilden så ser du mig som rövare.



Lite vacker folkmusik. Det är skolans yngste elev på cello och han kom direkt från doktorn med ett par stygn i pannan.

Inga kommentarer: