tisdag, oktober 30, 2007

Höstlov




17 kommentarer:

Anonym sa...

Här är det ingen skillnad på lov eller ej...skorna liksom klistrar sig fast på golvet precis i entrén. Men det verkar som om tonårsskor är de enda som drabbas. Ibland skulle man behöva kunna hoppa längdhopp för att ta sig in

Cattis sa...

Påminner om min hall - fast där är skorna ännu fler. Konstigt att fast jag plockar undan dem så ramlar de ut i hallen hela tiden...

Wickans värld sa...

Ibland när jag blev less på att ingen ställde skorna i skohyllan kastade jag ut dem... =)
Hade förvarnat innan!

görel sa...

Det är JÄTTEKUL när alla tonårsbarnen har kompisar hemma. Brukar märkas i kylskåpet också! :)

Marsala sa...

Jag hoppas det inte är dojor i ditt kylskåp Görel.
Det kvittar liksom hur många ungdomar de är. Skorna breder ut sig lika mycket ändå...

Marsala sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Marsala sa...

Men vad är det som intresserar Essi? Parfymen?

Della sa...

Så där ser det ut hos mig med.

Anonym sa...

Det där känner jag igen sedan mina barn var små. Det var många gånger man svor när man snubblade på alla skor när man kom hem.

Think Twice sa...

Opps!
Här var det minsann huset fullt!
Tom katten funderar;)

Åsa sa...

Hahah - jag skulle vara glad om det var mer än ett par skor i hallen hos mig någon gång!

Anonym sa...

Knyt ihop dom....fniss

Boel sa...

Fniss här får man försiktigt kliva in. Men tänk om hallen var alldeles tom? Det vore nästan värre. Vardagsrealism.

Nässelblom och choklad sa...

Även om man ibland blir trött på röran, så är det en positiv bild!

Kent Filppu sa...

Bilden påminner mig om Sverige. Jag hade nästan glömt både fenomenet skor innanför dörren och att ha en hall. Här i Honduras går man in med skorna och ingen har någon hall. Man kommer in direkt i vardagsrummet och tar av sig skorna vid sängen eller duschen.

Anna-Eva sa...

Ska jag vara ärlig är ett par skor mina. Katten klev in i bild precis när jag knäppte av, det var inte meningen att hon skulle komma med på bild men sen tyckte jag det såg kul ut med henne där :)

Ja det skulle vara förfärligt om hallen var tom igen för det var den ju i somras, gamla läsare vet vad jag menar och nya kan läsa tillbaka om de är nyfikna.

Anonym sa...

Ja katten verkar gilla mångfalden av skodon ;)