fredag, augusti 15, 2008

Lundatur

Jag har varit på en liten tur till Lund med min moder. Det var nästan sista dan med sommarkortet så det gällde att passa på. Vi hade det trevligt. Det blev besök i domkyrkan och botaniska och en fika på Kafé Lundagård. Jag är trots bristande Gudstro väldigt förtjust i kyrkor. Och Lunds domkyrka är så mysig. Som barn var jag mest förjust i klockan men nu är det väl kryptan som lockar. Hu och bu.

"Varför ska jag sätta mig här? Det är ju ingen annan som sitter, de kommer att tro att jag är inte är klok." Jo, mor, man får sitta i kyrkan, det är därför det finns bänkar.


Här har jag kramkalas med jätten Finn. Men han är så liiiten.

Här är vi på Lundagård. Lilian försöker få i sig en bit av den tyvärr väldigt trista bakelsen. Inget är som förr. Inte på det här kaféet i alla fall.



1 kommentar:

Marsala sa...

Men hon behövde säkert nåt stärkande efter ditt hånglande med jätten...