lördag, augusti 09, 2008

Vi har bestigit ett berg!

I går tog jag och Togge bussen till Mölle och hade en underbart mysig och trevlig dag. Vi började med lunch i Mölle hamn och sedan började vi vår vandring uppför berget. I Ransvik lockade Ellen med kaffe och hembakat. Vem kan stå emot det? Inte vi i alla fall. Sedan fortsatte vi uppåt och uppåt och uppåt. Det är en ganska bra bit upp till Kullens fyr men det gick. På vägen såg vi ett djurkadaver som Togge trodde var en människa. En människa med vääldigt lång ryggrad i så fall. Jag konstaterade att det var resterna av ett rådjur eller en hjort. Vi fick även se en livs levande Spillkråka, den andra jag ser på mindre än ett år och då lär de ändå vara ganska ovanliga. Och så gick vi bland kossorna i hagen. Fast då var Togge upprörd. Du menar inte att du tänker stanna HÄR??? Utbrast Togge när jag drog upp kameran. Han är go min lilla gubbe. Tillsist var vi alla fall uppe. Trötta men nöjda. I fyren såg vi på utsikten och försökte undvika att blåsa bort. Sedan var det dags att traska nedåt igen men nu tog vi landsvägen. Väl hemma grillade vi korv i kolonin och sedan var denna trevliga dag slut. Och ack och fy, nu är det snart dags att arbeta igen. På måndag gäller det.
Fyrmästaren i egen hög person
Utsikt från fyren

Jag leker tittut uppe i Kullens fyr


Togge gillade inte kossorna


Togge gör tummen upp för fikat på Ellens Café


Jag i vandringstagen


Togge i Mölle by the sea


2 kommentarer:

Anonym sa...

härligt ser det ut

Bendel sa...

Jag vill också till Mölle (och bo på fint gammalt hotell)!