torsdag, augusti 28, 2008

Är det detta alla väntar på?

Ja, jag har sagt upp mig. Varför har Anna-Eva sagt upp sig? Varför säger någon upp sig som egentligen trivs ganska bra, helst med sina kollegor? Ni är superunderbara hela högen. Men jag gör sånt här konstigt. När jag tycker att jag behöver utvecklas. Jag vet inte vad jag vill göra eller vad jag tänker göra. Jag har inget nytt jobb på gång. Jag vill bara känna mig fri att hoppa på tåget när det kommer, om det kommer och det brukar det ju göra förr eller senare. Framtiden är min och faktiskt så är den din också. Man ska följa sitt hjärta när man har möjlighet och det har jag just nu. Önska mig lycka till i stället. Jag kommer att sakna er när tiden är inne, var så säkra :)

16 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, du var mig en modig en! Men å andra sidan så kan du så mycket så du fixar nog din försörjning på roliare sätt än att slava på plan 4. Önskar jag hade haft ditt mod!

Anonym sa...

Tufft. Den där boken "när tvivlet gror", kan man få låna den? /Micke

Anna-Eva sa...

Tack.Micke är välkommen när som och låna bok. Kanske kan du få tillbaka din borrmaskin också :)

Anonym sa...

Ok, då tar vi de i morrn när vi ska köra ert komög. /Micke

Bendel sa...

Jag är också en sån som gör sånt. Aa upp mig från en ganska välbelönad informatörstjänst där jag projektledde stora projekt och sånt. TYckte om mitt jobb, men ändå... Startade eget för ca 3 år sedan och det har jag inte ångrat.

Lycka till och kram!

Bendel sa...

Sa upp... ska det vara.

Anna-Eva sa...

Min bror ringde igår efter att ha läst nyheten här och undrade varför. Ja men du har ju sagt upp dig själv flera gånger tyckte ju jag men det var ju HAN det :)
Det är spännande att inte veta hur framtiden ska bli tycker jag.Kanske vinner jag på triss, då startar jag Lata mammans krog he, he.

Ormen sa...

Hurra, våga hoppa av tåget o göra det man vill/tror på, det är MOD.
Du ska aldrig ångra dig--det värsta som kan hända är att aldrig våga.....Du har "bara" ett liv--gör det till det bästa!

Stor Kram

Bendel sa...

Känner igen det där, andra som nojar sig. Kanske går det starta krog utan lottovinst! :)

Anna-Eva sa...

Nja, Helsingborg är överbelagt med krogar, trots att de flesta är ointressanta så banken är stygg!!
:(
Annars har jag redan hela konceptet färdigt i huvudet.

Bendel sa...

Hursomhelst kommer jag besöka den om den någon gång öppnar!

Marsala sa...

Men kolla på ställen som redan finns etablerade, runt omkring då. Fast du har ju inget körkort...

Marsala sa...

Har ju sagt upp mig några gånger jag med. Släktdrag kanske?

Anonym sa...

Oj! Modigt/Hulda

Anonym sa...

Om detta kan jag bara säga: BRAVO!!! : )

Anna-Eva sa...

Aha nu kom jag på vem Annika är, jag har missat din kommentar i inlägget under.Kul att du är tillbaka!Hur går det för dig??