måndag, augusti 18, 2008

Tokig morgon


Jag är ledig idag och eftersom resten av veckan är ganska späckad med saker som ska göras så tänkte jag ha sovmorgon idag och lata mig. Men jag vaknade av att Togge höjde rösten i köket. Han hade i går gjort i ordning tre lunchlådor med sin paradrätt Korv Stroganoff som han skulle ta med till jobbet men de hade Timpa tuggat i sig under natten. Timpa äter normalt inte denna maträtt så Togge trodde att de stod säkert i kylen. Jag lommade upp för att höra mig för vad som skett.

Sedan gick jag på dass. Då blev det ännu mer väsen utanför, vad hade hänt nu? Jo, då springer katten omkring med en svart plastmoj runt magen, något fläktskydd till Timpas dator. Han hade bara hållt den framför katten och , vips, slank katten in i den och nu fick han inte av den. Jag asgarvade så jag höll på att trilla omkull och Timpa lika mycket. Det sa bara slurp liksom så gled hon in som om hon var insmord med glidmedel.

Timpa tänkte klippa av den men när jag tog tag i den slank hon ut igen lika lätt som hon slunkit in. Kul var det i alla fall. Och nu var jag ju uppe, kvart över sju på ledig dag. Då var det lika bra att cykla till kondis och köpa bullar och äta frukost ihop med sonen. På onsdag börjar skolan igen. Oj, oj, oj, undrar hur det ska gå..

1 kommentar:

Marsala sa...

Hon måste ha missförstått barnvisan med "Katten sprang och svansen slang..."