onsdag, augusti 20, 2008

Skolstart

När jag gick i skolan kändes det alltid som om skolstarten var det samma som slutet på sommaren. Nu är det min son som börjar men ändå känns det precis likdant. Sommaren är över, det är kallt och ruggigt ute. Visserligen har jag bara känt efter på balkongen men där var det kallt.

Jag vill ha mer sommar! Jag är inte färdig med sommaren ännu. Jag är inte redo att gå i ide. Timpa hade säkert tyckt att lösningen på det hela var att ge eleverna längre sommarlov men det är ju inget jag önskar mig så okej då, jag får väl acceptera faktum.

Varför bor jag i ett land med alldeles för kort sommar? Varför kan jag inte ta en sommarförsäkring som försäkrar underbart sommarväder mellan maj och september? Jag betalar gärna. Nu ska jag gå i ide och tycka synd om mig själv. Adjö.

1 kommentar:

Marsala sa...

Seså. Ta det lugnt och stanna hemma i trädgårdslandet under den svenska sommaren. Du kan ju alltid åka nånstans sen när det är mörkt o kallt. Själv åker jag proggbåt till Åland i november. Betalde den nu :-)