måndag, juli 30, 2007

Hurra för denna regniga sommar!


Jag är nu inne på min andra semesterdag och tänk så glad jag är att det regnar ute. Man måste ju se allt här i livet positivt. Om solen hade skinit och det hade varit 30 grader varmt, ja då hade jag varit tvungen att masa mig i väg till stranden. Där hade jag fått ligga och trängas bland en massa svettiga människor och äckliga barn som sprungit omkring och skvätt sand på mig. Och jag hade säkerligen bränt mig också och ökat risken att få hudcancer med 100 %. Och sen hade jag släpat med mig en massa sand hem och den hade hamnat i sängen och legat där och skavt hela natten. Och det hade inte funnits nån luft i sovrummet och jag hade inte kunnat ha täcket på.

I stället har jag nu med gott samvete stannat inomhus och tänk så mycket roligt det finns att göra i ett hem. Jag har dammsugit exempelvis och torkat golven och dammat men det behövde jag inte göra så noga eftersom damm endast syns när solen skiner.

Och jag har fler förslag på roliga saker att göra när det regnar. Man kan skura spisen och ugnen, frosta av frysen, städa på vinden eller i källaren. Bränna ner alla foton på Cd. Skura badrummet. Putsa fönster. Sortera papper. Ta ut alla böcker ur bokhyllan och damma dem en efter en.

Och tänk så glada alla handlare på våra inomhusköpcenter är och läkemedelsindustrin eftersom depressionerna ökar och alla barn som slipper gå ut och får sitta framför TV:n och datorn i stället och bli bensköra och få fetma.

Och så kan ni ju alltid laga alla recept på min matblogg som ni inte hunnit göra annars och sen har jag massor av länkar på andra matbloggar på min sida också.

Och så kan ni ta hem resebrochyrer och drömma om en resa till solen i vinter som ni ändå inte kommer att ha råd med och skulle ni ha råd så kommer ni inte att få ledigt för alla andra söker semester samtidigt.

Det här var väl ett inlägg som i positivitetens tecken som gjorde er alla glada? Jag är så lycklig över att kunna göra andra människor glada och hoppfulla även när jag har semester. Kram på er där ute i regnet.

Inga kommentarer: