onsdag, juli 11, 2007

Inbjudan till 50-års jubileum


Som jag skrev tidigare här på bloggen så fyller Svenska skolan i Lissabon (Carcavelos) 50 år i år och nu har inbjudan kommit. 29 september blir det fest och jag var snabb att boka in oss. Får jag inte ledigt den helgen säger jag upp mig, sant som satan. Jag var rädd att det skulle bli jättedyrt men 3700 kr per person för flyg och hotell tre nätter i centrala Lissabon med frukost var väl inte så farligt? Väl? Bilden är tagen 1976 och föreställer alltså skolan. På deras hemsida finns bilder av hur den ser ut nu. Jag lägger en länk här på evenemanget och maten. Det ska bli så kul!
Och förresten, skolan fick en fana av kungen i år på nationaldagen och bland representanterna fanns såklart min gamla fröken som startade skolan då, för 50 år sen. På bilden här syns min fröken Marianne till vänster.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så roligt! Hoppas nu verkligen att det blir en minnesvärd resa. Pratar du portugisiska?

Anonym sa...

annars vet du väl att schemagruppen alltid ställer upp och åker :)
Klart att du ska få ledigt kollega

Anonym sa...

Nä jag snackar inte Portugisiska. Fast jag förstår. Men jag är nog bättre på spanska för tillfället.