torsdag, juli 26, 2007

Älsklingsbyxor

Jag har ett par byxor som jag formligen avgudar. Det är alls inget speciellt med dem. De är vanliga svarta och passar både som finbyxa och vardagsbyxa. Men de är så jäkla sköna. Egentligen blev de för stora för ett par år sedan men jag fortsatte använda dem ändå och nu vet jag inte om de är tre eller fyra år gamla.

Nu i sommar upptäckte jag plötsligt hur fula de blivit, inte bara fransiga där bak utan urtvättade också, nästan bruna istället för svarta. Förtvivlan! Så jag gick till affären där de en gång köptes för att kika på ett par nya. Jag skulle blivit glad om de var någorlunda lika de gamla. Och vad finner jag? Jo, exakt samma byxa! Samma passform, samma fickor, samma färg, samma allt! Glädje! Och dessutom fick jag 100 kr rabatt. Lycka!

Så om ni undrar om jag inte har nåt annat att ta på mig, som går i samma byxor år efter år. Nu vet ni. Och jag älskar mina byxor, så det så!

Inga kommentarer: